Direktlänk till inlägg 8 april 2011

Jag är ett sjuk och det här är ett hus,alltså ett sjukhus!!!

Av frucina - 8 april 2011 18:53


Åh vad trött man blir. De finns nog inget som gör så ont som att se sitt barn vara sjuk och orkeslös.  De gör ont i hela hjärtat. Sedan ska man vara så bra och stöttande förälder som möjligt när de tar diverse prover,  fast man nästan själv gråter inombords. Det är tufft.

Men vilken tjej vi har. jag lovar att jag hade kagt mig ner på marken för länge sedan och bara gett upp om jag hade vart så sjuk som henne, men inte hon.

Nu är det tredje gången på en månad som hon visar sig vara positiv på halsprov vilket menas att hon e positiv för Streptockocker A. Hög feber utslag ont i hela kroppen u name it...

Till saken hör ju också att fröken är grymt känslig för feber så fort de kommer över 38 så spyr hon som om hon vore riktigt magsjuk. Så det är svårt i  bland att förstå vad som är vad. För de verkar inte sjukvården riktigt göra i dag.


De på NÄL tror att hon har magsjuka och de här på Läkarstationen tror att hon har halsfluss och har nu på börjat smitt spårning så nu har vi hela familjen fått lämna halsprov och blivit skickade på odling. Provsvar får vi i början av nästa vecka.

Nu hoppas jag att denna helgen går smärt fritt,för oss alla. Minsta lilla hon blir dålig så åker vi in igen. Något säger mig att den unga tjejen på Näl har fel.

Men jag ska ska inte göra så stor grej av det förrän jag ser att det inte går åt rätt håll.


Vincent klarar sigf säger de,vilket är riktigt skönt.

Hoppas mamma Cina också gör det. har nämligen ett imunförsvar som ett skosnöre.


TRevlig helg och för allt i världen,glöm inte sprita händerna!!!!!



Här är en bild på fröken när hon tempar upp på tio minuter,och vi inser att hon blir dålig för tredje gången.


 



Här är min blivande pratkvarn <3

 


Kraaam Cina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frucina - 17 januari 2013 23:01

Jag sa till Anders lite på skoj men med allvarlig röst när han åkte till Norge i söndags kväll, tänk om båda barnen vaknar i natt i magsjuka. Vad fan gör jag då?! - ring inte mig svarar han med ett leende jag vill inte komma hem och bli smittad.. J...

Av frucina - 7 januari 2013 21:14

Vilken dag.. Va döda trött när barnen vaknade även om jag hade fått sovmorgon. Den lille har masat i natt få jag fick ju inte så mkt sömn heller. Söndags nätterna är hemska. Vincent vet att Anders har åkt till Norge, även vaknar han 5 ggr hela natten...

Av frucina - 19 december 2012 21:05

I dag har det vart en jättebra dag ifrån start! Ingenting som direkt hänt utan jag vaknade i morse piggare än vanligt.. Åkte till jobbet och fått in fina kläder börjat fundera på ett nytt klädmärke till våren kanske!?.. Räknar just nu. Sedan fick jag...

Av frucina - 24 oktober 2011 09:04

  jag har bestämt mig,jag ska avveckla min privata facebook och endast kolla den gruppen jag har gjort. jag är så trött å skiten egentligen. Folk skriver skit,, elaka som snälla saker och en del verkligen skriver för att provoccera, jag tänker lö...

Av frucina - 21 augusti 2011 18:21


                                            I dag har det vart precis en spdan söndag som jag hade önskat mig. Jag har gått i mjukisar hela dagen grejat lite med barnen fixat lite i hemmet och ätit god thai mat. Precis vad jag behövde.  I mor...

Ovido - Quiz & Flashcards