Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av frucina - 18 augusti 2011 22:43

i går påvägen hem satt jag och refleketera över livet med Anders. Man skulle trott att jag vart och rökt något olagligt för jag hörde verkligen att jag skemade i väg och för någon som inte känner mig och vet hur vi har det tilloch från så hade den personen helt ärligt kunnat kalla mig pysksjuk, fast de bjuder jag på. Vi är nog alla lite sjuka till mans..


Jag satt och reflekera över att det har inte vart så lätt sedan vincent kom till världen. Alllt har gått jättebra med förlossning och han äter bra och sover heöa nätterna aldrig skriker nästan. Men sen,samma dag vikom hem ifrån bb blev ju tindra svårt sjuk i strep A i 6 veckor och efter ca 3 antibioika kurer så blev hon bra. Anders blev av med jobbet i samma veva och bara någon vecka efter blev våran 6 veckors bebis sjuk.., Och har vart sjuk sen dess.

Ett 20 tal läkarbesök och undersökningar har vi vart på. och de har konstaterat att han har astma. kanske något som växer bort. De vet dem inte ännu. Han blir bara sämre i astman nu de senaste veckorna så i dag så har han fått ökad kortison dos.. istället för 50 microgram får man nu 125 microgram. hoppas att vi märker någon skillnad.


Läkaren undersökte hans eksem nogrannt och lyssnade verkligen när jag sa tta jag bytt ut tvättmedel och sköljmedel och smörjer han varje dag men ingenting hjälper. han tog en slutsats och var närstna helt säker på att Vincent har mjölkallergi.


Så nu ska vi utesluta mjölk i hans kost, tills han fyller 1 år. Sedan ska de tas prover och sen ska de ge honom mjölk produkter igen för att se om han fortfarande är allergisk..


Nu har vi fått välling i från sjukhuset som vi kommer få ut på reccept. Vi kommer även få en dietist som ska hjälpa oss med vincents mat.

VINCENT VÄGRAR ÄTA SKITEN! LUKTAR RIKTIGT DÅLIGT!

Jag har försökt hela kvällen men han vägrar!


   hua!! kommer bli troligtvis en tuff tid framöver.


men med lite kärlek klarar man allt<3


pöss//Cina 




  


















































Ovido - Quiz & Flashcards