Alla inlägg den 25 januari 2011

Av frucina - 25 januari 2011 09:06


De är så mycket tankar i huvudet på mig som cirkulerar,egentligen saker som är oväsentliga men tydligen inte tillräckligt ovesäntliga för jag ska kunna glömma dem.

Jag funderar på hur folk tänker,när en person tar ett beslut och gör ett val. Jag undrar vad de är som gör att de just tar de besluten de gör.

Är det ödet eller är det bara tron och önskan på att allt någonsin kommer bli mycket bättre?! Eller helt enkelt brist på resprekt emot  sig själv medmänniskorna i samhället?!


En sak är tex att man låter sig själv utsätta s för fara när man vet att det är farligt på ett eller annat sätt och tillåter återigen någon annan person skada en gång på gång av ord eller handlingar.


En sak till tex  att de folk som gnäller mest på att sina barn e sjuka och mår mest dåligt av att de e sjuka skiter fullständigt ABSOLUT i VIKTIGASTE timmarna,efter barnen har vart sjuka och skickar de till barnomsorgen.. så dubbelt så många barn blir sjuka på en väldigt liten tid...

Jag undrar..


1) är det en ekonomisk fråga,för då är det verkligen ett kvitto på hur hemsk samhället är det vi lever i..

2) Okunskap eller brist på respekt framför allt för sina barn och medmänniskor.

 Hade vart såå intressant att höra en människa resonera med sig själv om dessa frågor och många andra!


Jag är absolut inte  någon som vill dömma även om jag tror jag gör det lite omedvetet.  Men jag mer och mer intresserad av hur människan funkar och börjar väl fundera på att läsa beteendevetenskap när våran  Lille V är runt året.


För övrigt tror jag att denna dagen kommer bli en tråkig en... Jag har bestämt mig för de. Jag vägrar ha en bra dag..

jag ska vara hemma i soffan och mysa med min sjuka dotter som orkar leka i omgångar för hon har feber. Jag tror också vi ska frossa i kanelbullar som vi bakade i går..


ja vi får se!!


Ha de gott/ cina


Ovido - Quiz & Flashcards