Alla inlägg den 10 januari 2011

Av frucina - 10 januari 2011 20:10



För det första vill jag verkligen TACKA ALLA  som har ringt mig skrivit på fejjan och smsat mig,visste inte att jag kännde så många härliga människor,är riktigt glad och tacksam för det<3


Som många av er såg så slutade våran helg med att mitt vatten gick och vi fick bege oss ner till förlossningen ganska direkt. Vi lämnade Tindra hos farmor och fortsatte resan tilll förlossningen och jag hade världens huvudvärk som (börjar nu) att ge med sig..

När vi kom ner så blev Vi verkligen väl bemött av en toppen Bm och de satte kurva på mig.. Lille V var trött så han låg och sov mestadels i magen vilket han inte alls brukar göra runt 22-tiden annars..

Efter den fina kurvan var körd så blev det undersökning och ultraljud.


Han ligger fortfarande lågt och nu är huvudet  bara delvis ruckbart. Jag hade inte öppnat mig och de såg lite vatten men inget som störde. Jag hade mycket vatten kvar i magen och runt om lille V så det var inte så oroliga.

Efter min förra förlossning startade likadant ville det att ja skulle sova övernatten för att se om jag sipprade mera. Läkaren kom in och sa till mig att hon trodde det var vattnet som hade gått,fast lite högre upp i magen. De sipprar hela tiden för huvudet sitter ju och blockerar utgången..



jag fick en dunderkur med 5 st tabletter och fick sova... Vaknade kl 2 ock kunde som vanligt inte somna om. Huvudvärken hade inte släppt. När jag ändrade sida i sängen så kom de vatten.

Bm kom in till mig och svarade på massa oroliga frågor jag hade i fall han kommer typ SNART!!

Hon berättade att han väger nu runt ca 2 kg och om värkarna sätter i gång på riktigt nu så är det kortisonsprutor i baken på mig som gäller.. Så lille V:s lungor utvecklas lite snabbare..

Som steroider sa hon.


På morgonen blev jag väckt av världens otrevligaste Bm... Hon fräste och hon tyckte garanterat att hon hade världens sämsta jobb just i dag. De tog 1 timme att få frukost och det tog ca 1,5 h att få mina tabletter..

hon kärde en ny kurva på mig som såg lika fin ut som den gjorde sent i går kväll.

Hon tyckte jag skulle göra mig iordning och åka hem.. jag fick tajta mig till att få träffa  en ny Dr som jag hade läkartid med kl 11.30 och när hon kommer in är  det som hon pratar om en helt annan person.. Det var enligt henne ingen vatten avgång och mina värkar som jag har till och från är förvärkar som är ingenting att oroa sig för.. (fast alla läkare och Bm sagt hittills att jag måste ta det lungt)

Ingenting som ja sa till henne tog hon till sig och verkligen vägrade att lyssna..

jag insåg ganska snabbt att detta är ingen ide så jag får gå den vägen som min Bm på MVC i mellerud förvarnade mig om tidigare i veckan.

helt sjukt att det finns så sjuka läkare.

Vi fick mina papper och åkte hem.

Jag var fortfarande så sjukt trött och dåsig av den hemska hunduvärken och alla mediciner så jag somande  och  vaknade av att jag mådde illa.

Sedan har jag sovit till och från sedan dess och vad jag än har fått i mig så har jag kräkts upp det i dag.


Vilken jävla röra. Jag är helt färdig,har fortfrande ingen aning om vad som väntar oss nu. Har ont av och till men inget som blir regelbundet och inget som verkar tyda just nu att han e på gång just NU!  


Så vi får vänta och se. Är inte ett dugg klokare efter denna resan. Bara ett par mjukisbyxor rikare=)


Vill någon komma hit på en kaffe med mig i veckan går det fint!

Pöss på er//cina


Skapa flashcards